X
Menu główne
Menu kategorii

Marketing w branży dzieciecej

30 maja 2020

Według danych PMR wartość rynku produktów dla dzieci w 2019 roku wyniosła 15,2 mld zł. Pomimo pandemii prognozy na dalszy rozwój są obiecujące. Z roku na rok pojawia się coraz więcej firm oferujących artykuły dla dzieci. Żeby być konkurencyjnymi na rynku, firmy powinny posiadać właściwą strategię działań marketingowych.

Obserwując wydarzenia targowe, wiele firm nie wie w jaki sposób się wystawiać lub promować w internecie. Obecnie przebicie się na rynku jest trudne. Trzeba być na bieżąco z nowymi trendami oraz z algorytmami facebooka, instagrama. Jest jednak kilka istotnych elementów marketingu, na które trzeba zwrócić uwagę:

  • grupa docelowa

Przy tworzeniu kampanii marketingowych podstawą jest określenie kim jest grupa docelowa, czyli do kogo są skierowane produkty w naszym sklepie? Im precyzyjniej określimy nasz target, tym mniejsze ryzyko przepalenia budżetu oraz lepsze rezultaty płynące z kampanii. Czy to są kobiety czy mężczyźni? W jakim wieku? Co leży w obszarze ich zainteresowań?

  • cel kampanii

Określ cel kampanii. Jakie efekty ma przynieść kampania? Czy chcesz zwiększyć sprzedaż, a może zwiększyć rozpoznawalność swojego brandu. W zależności od celu, dobiera się inną kampanie marketingową. Wielu właścicieli prowadzących sklepy, którzy nie mają w zespole specjalistów od marketingu, inwestuje w banery reklamowe licząc na dużą klikalność. W praktyce ta forma promocji przynosi efekty wizerunkowe. Klient niekoniecznie musi kliknąć w baner w danym momencie, ale mając styczność z brandem zapamięta go i w miarę potrzeby wyszuka stronę firmy, którą zapamiętał, w momencie w którym będzie poszukiwał konkretnych produktów. Z tego względu istotne jest żeby wszystkie materiały reklamowe były właściwie przygotowane i dawały jasny przekaz.

  • social media i content marketing

Wiele działań marketingowych w ostatnim czasie przeniosło się do internetu. Social media żądzą światem, a odpowiedni content potrafi przynieść korzyści w postaci wzrostu wyników finansowych firmy. W branży dziecięcej wzięcie konsumentów mają wszystkie treści, które opierają się na edukacji, inspiracji i motywowaniu. Wokół nich powinieneś kierować swoje działania prowadząc sklep z zabawkami, odzieżą, wózkami itd. Jeśli rodzice zauważą, że to u Ciebie znajdują się najważniejsze informacje, przydatne wiadomości, newsy – będą częściej odwiedzać Twoją stronę zamiast kilku innych. Jeśli pokazywane przez Ciebie treści będą ciekawe, możesz liczyć na polecenia.

  • influencer marketing

Czy rozważałeś współpracę ze znanym influencerem? Jeśli dysponujesz budżetem przemyśl zaangażowanie w działania promocyjne ambasadorów, którzy zapewnią Tobie rozpoznawalność marki, ale także przez specjalne kody rabatowe wpłyną na zwiększenie sprzedaży. Współpraca ze znanym influencerem kosztuje, jednak w sieci jest wiele osób prowadzących działania, które pomimo małej liczby obserwujących, budują zaangażowanie wśród odbiorców. Współpraca z nimi oparta jest głównie o prowizję lub przekazanie produktu do użytkowania. Wkład niewielki, a pozwoli Tobie osiągnąć zadowalające rezultaty.

  • targi, eventy 

Sprzedaż bezpośrednia podczas wydarzeń cały czas jest modna i daje wszechstronne korzyści. Z jednej strony prezentujesz swój brand większej grupie odbiorców, nawiązujesz ciekawe relacje biznesowe, a przede wszystkim zwiększasz zysk przez sprzedaż. Aby osiągnąć właściwe efekty Twój udział w targach musi być dobrze przemyślany. Przede wszystkim odpowiedni metraż stoiska, właściwy asortyment a także atrakcje, które przykują uwagę odwiedzających. Istotny jest wybór odpowiedniego zespołu obsługującego targi. Wielu wystawców popełnia podstawowy błąd siedząc w telefonie i oczekując, że klient podejdzie do stoiska, zamiast sami wychodzić z inicjatywą. Właściwe przygotowanie i udział w targach daje zadowalające efekty, ale wymaga zaangażowania - pamiętaj o tym, jeśli decydujesz się na tę formę marketingu.

Jest wiele sposobów na marketing w branży dziecięcej. Będziemy Państwu cyklicznie przybliżać różne triki marketingowe, które pomogą zwiększyć sprzedaż, a także wizerunek marki.
Zachęcamy również do przesyłania pytań na kontakt@kidsb2b.pl nasi eksperci odpowiedzą i doradzą Państwu w jaki sposób przygotować właściwą kampanię i osiągnąć zamierzony efekt,

Polecamy także:

Jaka przyszłość branży dziecięcej? - rozmowa ze specjalistą e-commerce

 

 

x
Zapisz się do newslettera