X
Menu główne
Menu kategorii

Baby and Mam - rodzinny biznes, doceniający momenty

29 maja 2020

Serdecznie zapraszamy na rozmowę z Panią Anetą Sosnowską, właścicielką sklepu Baby and Mam. Porozmawiamy o początkach powstania biznesu, o trendach i innowacjach wprowadzanych do branży dziecięcej.

***

Baby and Mam to sklep internetowy Pani autorstwa. Proszę powiedzieć, dlaczego akurat branża dziecięca? Jak powstał sklep?

Baby and Mam to efekt ciężkiej i długiej pracy wielu osób. To projekt, który zrodził się w mojej głowie ponad dwa lata temu, kiedy dowiedziałam się, że zostanę mamą.
Poza zmianą w życiu rodzinnym, naturalnie poczułam potrzebę zmiany również w życiu zawodowym. Branża dziecięca w tym momencie była mi najbliższa, a kompletowanie wyprawki dla mojego syna z każdym jednym zakupem utwierdzało mnie w przekonaniu, że to właśnie artykuły dla dzieci chcę oferować przyszłym mamom. Pomysł pomysłem, ale ktoś musiał go zrealizować od strony technicznej.

Tutaj nieoceniony okazał się mój mąż, który od samego początku był zaangażowany, ale zajmował się również innymi swoimi projektami. W tym momencie Baby and Mam to projekt, który pochłonął go tak samo mocno jak mnie. Mamy to szczęście, że idealnie uzupełniamy się w wielu kwestiach. Ja zajmuję się doborem produktów, logistyką, marketingiem i reklamą. Mój mąż to umysł analityczny i finansowy. Jemu pozostawiam kwestie finansowe, SEO, techniczne i wszystkie inne, o których ja nie mam pojęcia. Oczywiście cały czas korzystamy z pomocy wielu innych osób, które na co dzień wspierają nas w kwestiach operacyjnych.

Jaki asortyment posiadają Państwo w ofercie? Co znajdą u Państwa mamy dla swoich pociech?

Jako pierwsze w naszej ofercie znalazły się akcesoria wyprawkowe, ale to nasi klienci szybko pokazali nam czego szukają, czego potrzebują i co chcieliby u nas znaleźć. Cały czas rozszerzamy ofertę produktową oraz zakres wiekowy. Jest to naturalny proces, ponieważ nasz syn z miesiąca na miesiąc ma nowe potrzeby i wraz z jego rozwojem, dostrzegam potrzeby innych mam.

Poza wyprawką dla dziecka w naszym sklepie znajdą się też pierwsze zabawki, produkty do rozszerzania diety, książeczki, zabawki kreatywne oraz wiele inspiracji i pomysłów na prezent. Stworzyliśmy też całą kategorię z akcesoriami na spacer. Warto wspomnieć, że przyszłe mamy znajdą też wiele ciekawych i sprawdzonych produktów dla siebie niezbędnych, między innymi podczas kompletowania wyprawki do szpitala. To właśnie na rozszerzaniu asortymentu dla kobiet w ciąży chcemy się skupić.

Wiemy, że nie będziemy mieli wszystkiego co oferuje rynek, ponieważ nie wszystko co jest na rynku chcielibyśmy jako rodzice kupić naszemu dziecku. Rozumiemy, że gusta i potrzeby rodziców są różne, ale przede wszystkim muszę mieć pewność i pełne przekonanie co do produktów, które sprzedaję.

Co Państwa wyróżnia na tle konkurencji?

Skupiamy się na polskich produktach. Mamy fantastycznych i zdolnych producentów. Uważamy, że warto ich wspierać, promować oraz motywować do rozwoju. Poza tym, że stawiamy na polskie marki, to podjęliśmy działania mające na celu wspieranie naszych lokalnych firm. W taki sposób nawiązaliśmy współpracę między innymi z producentem naturalnych kosmetyków czy akcesoriów i zabawek dla dzieci. Rozmawiamy z kilkoma innymi firmami, które wykonują ręcznie fantastyczne produkty. Jestem przekonana, że już niebawem będą cieszyły naszych małych klientów. W podobny sposób podchodzimy do promocji i reklamy naszego sklepu.

Podczas tworzenia wizualizacji korzystaliśmy z usług lokalnej firmy, a od początku tego roku ambasadorką naszej marki jest znana wszystkim miss Polonia Rozalia Mancewicz, która również pochodzi z naszego regionu. Uważam, że tylko wtedy kiedy wszystko jest ze sobą spójne oraz tożsame z tym co robimy i co myślimy, efekty naszej pracy będą widoczne znacznie szybciej.

Poza wsparciem lokalnych firm, chętnie bierzemy udział w działaniach edukacyjnych skierowanych do kobiet w ciąży. Nie chcemy, żeby nasza działalność ograniczała się tylko do sprzedaży produktów. Byliśmy partnerem ogólnopolskich warsztatów skierowanych właśnie do przyszłych mam i mamy plany na podobne działania w niedalekiej przyszłości.

Jakie ciekawe trendy zauważa Pani w branży dziecięcej? Co najlepiej się sprzedaje?

Obserwuję nie tylko moich klientów, ale cały rynek i z pewnością mogę powiedzieć, że klienci szukają jakości i po zakupie tą jakość doceniają. Mam na myśli produkty, ale też jakość obsługi, kontaktu z klientami i obsługę po sprzedażową. Nasi klienci do nas wracają i to cieszy najbardziej. Miłe są również zdjęcia, które otrzymujemy oraz oznaczenia i komentarze na profilach społecznościowych.

Zmienia się również postrzeganie produktu przez pryzmat ceny. Jeszcze do niedawna to ona była decydująca podczas wyboru. Obecnie ma to drugorzędne znaczenie. Klienci są coraz bardziej świadomi. Wiedzą czego szukają, a jeśli nie wiedzą to chętnie pytają. Jeśli otrzymają odpowiedź na swoje pytania, a produkt spełni ich oczekiwania, to spotkamy się ponownie. Dlatego też ważne jest, żeby oferować to do czego sami jesteśmy przekonani.

Mamy oczywiście swoje bestsellery, które sprzedają się przez cały rok. Zauważyliśmy, że chętnie wybierane są produkty personalizowane oraz takie, które będą służyły przez długi czas. Sezonowość oczywiście również ma znaczenie.

Od siebie chciałabym jeszcze dodać: "Ciesz się chwilą. Doceniaj momenty" - tak brzmi nasze motto, które warto zapamiętać i stosować. W moim przypadku każda chwila macierzyństwa jest piękna, a momenty uciekają tak szybko, że trzeba dostrzegać i doceniać nawet najmniejsze z nich. To one tworzą wspomnienia.

x
Zapisz się do newslettera