X
Menu główne
Menu kategorii

Marketing Influencer w branży dziecięcej

18 maja 2020
Foto:  Maddi Bazzocco on Unsplash

W branży dziecięcej aktywność na social mediach to podstawa. Tysiące innowacyjnych sklepów i firm oraz prężnie rozwijające się e-commerce sprawiają, że musisz zawsze być o krok przed konkurencją. Co zrobić, aby Twoja marka/firma była rozpoznawalna na Instagramie? Wykorzystaj moc Influencerów!

Jak to robią najlepsi?

Nie bez przyczyny w Instagramie aż się „roi” od „instamatek” i „ekspertów od wszystkiego”. Blogerzy, celebryci, youtuberzy, nawiązują bardzo często współpracę ze sklepami i znanymi markami. Jeśli śledzisz Instagrama to pewnie zauważyłeś, że Joanna Krupa proponuje matkom karmiącym kawę zbożową „INKA”. A znana blogerka podaje pod zdjęciem swojego malucha kod rabatowy na bambusowy kokon dziecięcy. I prawdopodobnie to jest właśnie ten słynny i bardzo skuteczny influencer marketing.

Influencerzy w zamian za proponowanie na swoim kanale danego produktu otrzymują wynagrodzenie lub produkty tej firmy/sklepu za darmo. Oczywiście wszystko zależy od ich zasięgów. Tych „wysokozasięgowych” możesz pozyskać w agencjach influenserskich. I oczywiście będzie to współpraca płatna. Jeśli nie masz na to wystarczającej ilości pieniędzy, to prześledź blogerki dziecięce i zacznij na początku od współpracy barterowej. „Instagramowe mamy” chętnie zgadzają się na promowanie produktów, które otrzymały za darmo.

Co firma zyskuje przy współpracy z influencerami?

Plusów tej współpracy można wymieniać mnóstwo. Chyba każda firma chciałaby, aby do zakupu w jej sklepie internetowym zachęcała słynna wśród polskich mam influencerka. Współpraca ze znaną osobą to przede wszystkim budowanie rozpoznawalności i wiarygodności. Co więcej, szansa na dotarcie do określonej grupy docelowej. Pamiętaj, że większość zakupów dla dzieci dokonywana jest przez Internet, więc aby pozyskać klientów należy w Internecie istnieć.

Czego nie robić?

Zanim nawiążesz współpracę z influencerem, przeanalizuj jego BIO, zweryfikuj czy jego poglądy są zgodne z Twoją polityką firmy. Tak, aby Twój sklep nie był kojarzony z tą konkretną osobą, z którą niekoniecznie chciałbyś być łączony. Być może jest to jakaś kontrowersyjna postać, która może i by się zgodziła na współpracę, ale totalnie nie pasuje Ci do wizji Twojej marki. Po drugie, pamiętaj, że kampanie influencer-marketingowe nie mogą być jednorazowe. Musisz mieć zaplanowaną strategię i ustalić plan marketingowy na określony czas – wtedy taka promocja będzie miała sens.

Influencer marketing to jedna z najlepszych opcji „lokowania produktu”. Pamiętaj, że klient zazwyczaj bazuje na opiniach, nie na sztucznej reklamie. A proponowane produkty przez osobę znaną i cenioną stają się wiarygodniejsze w oczach obserwujących.

autor tekstu: Daria Kania-Baran
x
Zapisz się do newslettera