X
Menu główne
Menu kategorii

E-commerce - jakie zyski notuje branża dziecięca?

11 maja 2020
źródło: informacje prasowe

Branża dziecięca jest szybko rozwijającą się gałęzią przemysłu, a zakupy online w tym obszarze są dla rodziców wygodne i szybkie, dzięki czemu rosną w siłę. Wpływ ma na to m.in. dobra koniunktura, jak i pośrednio - rozkwit mediów społecznościowych i parentshare’ingu.

Produkty dla dzieci to nie tylko zabawki. Należą do nich także odzież, akcesoria edukacyjne, kosmetyki dla dzieci, meble, elektronika, wakacje (np. kolonie) oraz żywność. Analiza za rok 2017, zawarta w raporcie „Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2018. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2018-2023” podaje, że rynek produktów dla dzieci w Polsce osiągnął już wartość 11,55 mld zł, co stanowiło wzrost o prawie 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, a następne lata – wg analityków – mogą notować podobne lub nawet wyższe wzrosty.

W 2017 r. Polacy na wszelkiego rodzaju gry, w tym wideo, wydali więcej niż na tradycyjne pluszaki czy klocki. Ten rynek wart jest już ponad 5 mld zł.

Z końcem 2012 r. w polskim internecie funkcjonowało prawie 1000 sklepów oferujących produkty dla dzieci (źródło: Raport eHandel Polska 2012). W porównaniu z kategorią dom i ogród (2491 sklepów) to na pewno niewiele. Ale warto zdać sobie sprawę, że branżę dziecięcą wyprzedzają jeszcze tylko sklepy sprzedające prezenty i akcesoria (1312) oraz odzież (1278). Jest to więc czwarta branża pod względem liczebności, a sprzedaż przez nią generowana szacowana jest na blisko 8,950 mln zł.

Branża dziecięca to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w e-commerce. Coraz większa liczba producentów odzieży dziecięcej stawia na sprzedaż internetową.
Zgodnie z wynikami badania „E-commerce w Polsce 2019” zrealizowanego przez Gemius, kupujący online to już 62 % wszystkich badanych internautów. Oznacza to zauważalny wzrost w stosunku do analogicznego badania z 2018 roku, kiedy to dokonywanie zakupów online zadeklarowało 56 % ankietowanych.
Wśród czynników motywujących do zakupów w sieci, osoby wymieniają najczęściej: dostępność całą dobę, możliwość zwrotu towaru, brak konieczności jechania do sklepu oraz nieograniczony czas wyboru.
Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia zakaz handlu w niedzielę. Jego poszerzenie w 2020 roku dodatkowo zachęciło konsumentów do zakupów w sieci.

Jak podają prognozy ekspertów, do 2021 roku rynek będzie rosnąć w dynamicznym tempie 4-5% rocznie. Nadchodzące miesiące oznaczają więc dalsze wzrosty sprzedaży, co jest odzwierciedleniem pozytywnych prognoz dla całej gospodarki.
W ostatnich latach obserwujemy także dynamiczny wzrost konsumpcji i wydatków konsumenckich, co także sprzyja branży dziecięcej. Warto wspomnieć też o obowiązującej od bieżącego roku obniżce podatku VAT na wybrane produkty dla niemowląt i dzieci.

x
Zapisz się do newslettera